show flamenc

Pastora Galván, El Farru… “i Sevilla”

De fins

Entrades
Tornar als espectacles
Sí, Sevilla sempre. La sedimentació del seu paisatge i les seves llegendes, imprimint una estètica perfectament reconeixible a la seva idiosincràsia.   Amb un llenguatge corporal identitari, aquesta impregnació ve de la mà dels seus cognoms, dels seus llinatges ... a través de la metamorfosi seu art és Sevilla i Sevilla aquesta recreada en el seu ball ...
Artistes

Sí, Sevilla sempre. La sedimentació del seu paisatge i les seves llegendes, imprimint una estètica perfectament reconeixible a la seva idiosincràsia.
 
Amb un llenguatge corporal identitari, aquesta impregnació ve de la mà dels seus cognoms, dels seus llinatges … a través de la metamorfosi seu art és Sevilla i Sevilla aquesta recreada en el seu ball …
 
Assumint tota mena de riscos, per no poder fotografiar la immensa constel·lació que presenta la història del ball d’aquesta ciutat, apuntem una circumstància viva i latent que en el seu conjunció abastaria un 80% d’influència en aquest espectre de l’art, deixant la resta a les personalitats amb discurs propi, que també n’hi ha.
 
Aquesta circumstància visqui per estar en plena activitat, és la que representen els cognoms dels Farruco i els Galván, als que si sumem a Matilde Coral, ens atreviríem a dir que estem apropant-nos a la totalitat. Parlem de la totalitat d’influir i representar aquesta estètica.
 
Al seu reconeixement i presència públiques, a més, i perquè no falti de res, Israel Galván ha imprès en aquesta escola una importantíssima faceta avantguardista, a partir d’un innat coneixement de la flamenqueria amb la qual Farruquito, amb la seva fidelitat històrica equilibra la balança dins d’una suma de talents incommensurables. Un tema que donaria per a un gran llibre.
 
El proper dia, 22 de gener i fins al 15 de febrer, assistirem a Tablao Cordobés a les representacions que Pastora Galván i Antonio “El Farru”, ens oferiran en el nostre escenari. Amb aquest marc artístic com a fons homenatjarem seus majors, posant èmfasi en aquest fet, en el que els seus cognoms suposen i en la seva transcendència en la història del flamenc i del seu ball.
 
A més, del 2 al 6 de febrer, comptarem amb la inestimable presència de José Galván, una autèntica figura del flamenc, patriarca d’un dels cognoms més il·lustres que ha donat aquest art i que actuarà al costat de la seva filla, Pastora Galván.
 
Farru
La família Farruco és la saga de balladors flamencs i gitanos més importants que hi ha i el Farru, un dels tres germans que segueixen en actiu, estarà amb nosaltres en Tablao Flamenco Cordobes del 20 al 30 d’octubre. Antonio Fernández Montoya, més conegut com “El Farru”, ha dirigit i representat el seu propi espectacle com a solista pels tablaos i escenaris més prestigis del món, entre ells el City Center de Nova York. També ha actuat al costat d’estrelles de la música com Beyoncé, Björk, Marc Anthony i Paulina Rubio i va compartir gira mundial amb el tristament mort Mestre Paco de Lucía.

Pastora Galván

Filla de José Galván, Pastora porta a la sang la solera dels balls de casa i la modernitat de la dansa del seu germà Israel Galván, un geni a l’avantguarda més plausible del flamenc.
Ha portat el seu ball als principals teatres i tablaos espanyols, així com a nombroses ciutats d’Europa, Japó, Estats Units, Orient Mitjà, Cuba … i per descomptat, als festivals de flamenc i de dansa més importants del món.
La Biennal de Flamenc de Sevilla, un dels festivals flamencs més importants del món, ha acollit el ball de Pastora en totes les seves edicions des de 1998.
Al llarg de la seva carrera ha treballat amb grans artistes com Eva Yerbabuena, Fernando Terremoto, La Susi, Niño de Pura, María Pagés, José Luis Rodríguez o Arcàngel, entre molts altres.

José Galván
José Galván comença la seva carrera artística als 12 anys al concurs de Ràdio Sevilla ( “Escucha usted a sus vecinos”), guanyant el concurs i sent contractat per actuar per Andalusia.

El 1965 debuta al tablao flamenc “Cortijo del Guajiro”. El 1966, a Sevilla, coneix a la bailaora Eugènia dels Reis Bermúdez, formant parella sentimental i artística. Durant aquests anys van ser contractats per actuar en els principals tablaos de la ciutat al costat de grans figures de l’època com Trini Espanya, Antonio Nuñez “El Chocolate”, Matilde Coral, Farruco, Concha Vargas, Manuela Carrasco, etc. Actuen al tablao los Gallos de Sevilla i obtenen el 1er Gallo de Oro.

El 1971 viatgen a Amèrica de gira i s’uneix amb Eugènia en matrimoni, amb qui té tres fills: Israel, Pastora i José Antonio. Sis anys després, tots dos abandonen la seva carrera artística i decideixen muntar una acadèmia de ball al Barri de San Jose Obrero. D’aquesta acadèmia han sortit i avui dia surten balladors i balladores reconeguts en el món del flamenc. Entre tots ells podem destacar a Carmen Vargas, Juan Fernández, Juana Amaya, Hiniesta Cortés o el mateix Israel Galván.

Elenc de Músics de Tablao Flamenco Cordobes Barcelona

toc

David Cerreduela

Fill del gran guitarrista “El Nani”, ha tocat per als flamencs més coneguts, ha acompanyat a Enrique Morente durant anys i ha estat guitarrista del Ballet Nacional d’Espanya. El seu fill, Israel Cerreduela, segueix els passos del seu pare i del seu avi i als seus 22 anys ha treballat amb artistes de la talla d’Enrique Morente, Sara Baras, Antonio Canales, Guadiana, entre d’altres i ha trepitjat els principals teatres d’Espanya.

Tuto

Jove guitarrista amb una trajectòria que sembla imparable. Va començar a tocar a l’edat de 14 anys al Tablao del Carme a Barcelona i tot i que és molt jove, Fernández treballa amb artistes de la talla de Sara Baras i en diversos espectacles amb La Farruca i El Farru, així com amb cantaores com Montse Cortés, Duquende i Ginesa Ortega.

José Gálvez

José María Gálvez Vall néixer a Jerez de la Frontera (Cadis) el 1977. Fill del cantaor Paco Gálvez es va iniciar tocant la guitarra i després al cant fins que va començar a explorar noves formes musicals editant en 1997 el seu primer disc titulat “Bohemi d’Amor” .

canti

Manuel Tane

Aquest mes també tenim la sort de comptar amb Manuel Tane, un autèntic cantaor gitano de Jerez de la Frontera. El seu cant ha estat definit com “salvatge” per artistes i crítics. Manuel porta aquesta qualificació amb orgull ja que la seva forma d’expressar el flamenc posseeix un atractiu ancestral, un sentit atàvic poques vegades oïda.

Coco i Bocaíllo

El millor ball es vesteix amb les veus dels nostres cantaores, artistes flamencs de qualitat inqüestionable com el Coco i Bocaíllo, dues veus esfereïdores que ressonaran amb força i talent en les parets del nostre tablao durant tot el mes de desembre.

la Tana

Victòria Santiago Borja “La Tana” va començar la seva carrera professional cantant per ballar en companyies com la de Joaquín Cortés o la de Farruquito. Paco de Lucía la va escoltar cantar en un bar sevillà i la va fitxar.

La veu de la cantaora sevillana pren protagonisme en diversos temes de l’àlbum Cosetes bones (2004), entre ells, els tangos que li donen títol. El mestre d’Algesires la va embarcar en la troupe amb la que va presentar pel món el seu últim disc, al costat d’altres cantaores com Duquende i Montse Cortés.

Ticket Estandar
Els espectacles de Tablao Flamenco Cordobes

Benvolgut client, estimat amic, desconegut aficionat,
La naturalesa historico-romàntica del flamenc, com a creació popular que comença a conèixer-se a mitjans del segle XlX i que els escriptors del romanticisme que visiten Espanya introdueixen en les seves narracions, s’han situat aquest fenomen musical en l’òrbita de la cultura, i de la gran literatura, a la vegada que la indústria de l’espectacle l’ha situat en un producte per a consum de masses totalment deformat. És de domini públic la perniciosa influència que el turisme massiu ha exercit en promotors, productors i artistes allunyats de l’estètica i de la formació necessàries per pertànyer a la cultura flamenca, i la calculadora premeditació amb què actuen, basat el seu comportament en l’argument que el turista “no sap” al que caldria contestar que els que no saben són ells.
Davant d’aquesta situació, el viatger i tot el que simplement s’interessi per la cultura popular autèntica, s’enfronta al repte de no deixar-se enganyar. Malauradament les fonts de coneixement no són la publicitat, ni tan sols la que ens proporciona Internet. Estem dins d’una societat intoxicada amb eslògans que són tots iguals.
Tablao Flamenco Cordobes li donarà algunes pautes:
La gestió d’un tablao, com la d’una farmàcia, han d’estar en mans d’artistes i / o experts reconeguts, aficionats autèntics com a mínim. A Madrid els trobarà amb relativa facilitat ia Barcelona igual però amb algun grau més de dificultat.
Els tablaos històrics li oferiran un retaule de la seva memòria viscuda amb els grans mestres del flamenc, alguns amb una programació escollida amb els millors intèrprets.
Tablao Flamenco Cordobes s’alinea amb aquells tablaos històrics els propietaris han estat artistes i viscut el seu món més profund i, a més d’una llista insuperable de mestres que estan en la història del flamenc és dels pocs que, a través dels anys, ha mantingut una política d’actualització permanent combinant la programació d’artistes consagrats amb la de joves talents descoberts per nosaltres.
Una altra de les característiques del nostre escenari és fer coincidir, com en els grans festivals, a grans i consagrats intèrprets en espectacles únics pel seu nivell de summa artística i de talent.
Benvolgut client, no l’hi direm nosaltres:
Pregunti als aficionats: Ells li diran què és Tablao Flamenco Cordobes

restaurant

Gala Cap d’Any i Festa Flamenca

read more